.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان‌

با حضور روح‌الله احمدزاده‌کرمانی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و محمد عباسی وزیر ورزش و امور جوانان پنجمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان افتتاح شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، این جشنواره شامگاه امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان برگزار شد.
در این مراسم استاندار گلستان، معاونان وزارت ورزش و امور جوانان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و سفرا و میهمانان خارجی حضور داشتند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در ابتدای این مراسم گفت: جشنواره پنجم با همکاری همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد که امیدواریم گلستان و ایران هر چه بیشتر به کشورهای جهان معرفی کنیم.
قربان عباسی اظهار داشت: برای برگزاری این جشنواره از 50 میهمان خارجی به همراه خانواده‌هایشان برای این مراسم دعوت کردیم.
وی تصریح کرد: 180 غرفه برای این جشنواره آماده شده است که هر یک اقوام کشور با معرفی فرهنگ و سنن خود نقش مهمی در انتقال آداب و رسوم خود دارند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: 12 غرفه برای صنایع دستی کشورهای فارسی زبان منطقه در نطر گرفته شده است.
جشنواره پنجم فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور 145 نفر از هنرمندان سراسر کشور و هنرمندان خارجی از کشورهای آسیای میانه و همجوار، همچون ترکمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، پاکستان، گرجستان و چند کشور دیگر، سفرای کشورهای همسایه فارسی زبان برگزار می‌شود و برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی، جاذبه‎های گردشگری استان‎های کشور، سوغات استان‎ها و اجرای مراسم آیینی و موسیقی اقوام از برنامه‎های این جشنواره است.
در استان گلستان، اقوام مختلف نظیر فارس، ترک، ترکمن، سیستانی، بلوچ، قزاق، زندگی می‎کنند، اما با وجود تنوع قومیتی، زبانی و مذهبی در استان، مردم این خطه با صلح و صفا به زندگی خود ادامه می‎دهند و نقطه اشتراک آنها دین اسلام و فرهنگ ایرانی بوده و حلقه اتصال بین آنها زبان فارسی و منافع جمعی و مشترک‌شان در بهره‎وری از این سرزمین حاصل‌خیز است.
به همین منظور برگزاری چهار دوره جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در این استان بیش از همه مدیون همین زندگی مسالمت‎آمیز و وحدت بخش است که برآمده از آموزه‎های قرآن کریم و دین مبین اسلام بوده و می‌تواند به عنوان نمونه عینی و پایلوت مورد توجه جهان اسلام قرار گیرد.
در همین راستا جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین برای نخستین بار در سال 1384 برگزار و از آن پس در تقویم مناسبت‎های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نام این استان ثبت و درج شد و اکنون پنجمین دوره آن برگزار خواهد شد.
پنجمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین امروز لغایت هشتم مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی استان گلستان، مورد بازدید علاقمندان قرار خواهد گرفت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.25 seconds.